overheid
Gepubliceerd:
14/01/2022
Locatie:
apeldoorn, Apeldoorn
Categorie:
Soort opdracht:
Kenmerk
20220114PLGEODATA
Status
open
Startdatum
14-02-2022
Duur
11 maanden
Reageren voor
2022/01/28

Omschrijving

Start: 14 februari 2022 Duur: 11 maanden Optie tot verlenging: ja Inzet: 24 uur per week Locatie: Apeldoorn, thuis

Opdrachtomschrijving

De primaire verantwoordelijkheid van jou als projectmanager is er voor te zorgen dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s) realiseert die in het programmaplan zijn gedefinieerd. Structureren en prioriteren, enthousiasmeren van de teams en het organiseren van besluitvorming behoort tot je primaire taken.

Je legt verantwoording af aan de opdrachtgever/stuurgroep en hebt de dagelijkse leiding van het project. Je onderhoudt actief het contact met productowner(s)/productmanager/procesmanager, opdrachtgever en overige stakeholders om een vloeiend proces te waarborgen en beslissingen conform de projectgovernance voor te bereiden.

Opdrachtomschrijving specifiek

Het programma Geodataplein is een lopend programma en heeft een totale doorlooptijd van 2,5 jaar. Na een initiatiefase heeft het programma in 2021 zijn eerste ontwikkeljaar doorlopen en gaat in 2022 het tweede ontwikkeljaar in. Naast doorontwikkeling langs beide assen (techniek en gebruiker) komt nadrukkelijk ook de beheer- en implementatie van de eerste resultaten in de organisatie nu in beeld om invulling aan te geven.

Verantwoordelijkheden voor deze opdracht

  • Je geeft nader invulling aan de gebruikersbehoeften (van buiten naar binnen) en de doorvertaling daarvan naar de voorzieningen van het Kadaster, op basis van planvorming en informatiebehoefte-peiling die is uitgevoerd.
  • Je realiseert samen met de teams uitwerking van eerste voorbeelden van gebruikerstoepassingen.
  • Je stuurt op zorgvuldige balans tussen basisvoorzieningen en doorontwikkeling.
  • Je geeft verdere invulling aan de gedefinieerde en goedgekeurde onderdelen voor 2022 van het programma. Het betreft onder meer de aansluiting op de nieuwe omgeving van de BRT en de BRK.

Functie eisen

  • Minimaal WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Projectmanager.
  • Kennis van- en minimaal 3 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met risicomanagement.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter, bij voorkeur in een overheidsomgeving
  • De kandidaat heeft aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond.
  • Dit zowel op het vlak van Business, IT en de combinatie hiervan
  • Aantoonbare kennis van verandermanagement.

Competenties waar de kandidaat in ieder geval over dient te beschikken

  • Resultaatgerichtheid en sturend vermogen
  • Organisatiesensitief
  • Samenwerkingsgericht
  • Enthousiasmerend
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief vaardig
  • Strategisch kunnen opereren

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 4 februari 2022 via MS Teams. Gelieve hier rekening mee te houden.

Beste kandidaat, reacties graag met cv en tarief. Wanneer we verder gaan in de procedure is mogelijk aanvullende informatie nodig zoals een motivatie of referenties. Succes!

Toepassen
Plaats bestand hier Bestand uploaden...

Related Jobs

Projectleider GAP III   Bilthoven
10/01/2022
Directievoerder   Leeuwarden
07/12/2021
Programmamanager   Den Haag
07/12/2021
Are you sure you want to delete this file?
/